Inimkeskse õpikogemuse disain: miks, mis ja kuidas?
Uuri lähemalt, miks inimkeskne lähenemine õpikogemuse disainis loeb ja kuidas luua tõeliselt mõjusaid, õppija vajadusest lähtuvaid õpiteekondi.
Miks kõik räägivad inimkesksest lähenemisest?
Mõtle korraks: brändid kujunevad vastuseks inimeste soovidele ja hirmudele. Tooteid ja teenuseid arendatakse lähtuvalt sellest, mida inimesed tegelikult vajavad. Klienditeenindus tähendab tänapäeval kliendi esikohale seadmist. Isegi tööruume kujundatakse aina enam töötaja heaolu silmas pidades.
Aga miks mitte rakendada sama loogikat ka õppe- ja arendusvaldkonnas?
Kõik on kogemus
Kõik, mida me koolitus- ja arendustegevuse valdkonnas loome, on kogemus. Ja kuidas õpib kõige paremini? Kogemuse kaudu!
Miks siis mitte kujundada õpikogemusi õppijast lähtuvalt? See lihtsalt ... mõjub loogiliselt.
Viimase viie aasta jooksul on maailm palju muutunud. Oleme liikunud digitaalse ja näost näkku õppimise sümbioosi poole. Ja nüüd on selgelt näha, et inimesed eelistavad kombineeritud õppeviise. Nad tahavad vabadust otsustada, millal ja kus nad õpivad.
Olgem ausad, teisipäeva varahommikune koolitus pimedas koosolekuruumis pole just kõige inspireerivam.
Kindlasti loob füüsiline kohalolu teinekord väärtust, nt ideede genereerimisel, lugude jagamisel ja sotsiaal-emotsionaalse sideme loomisel. Sellisel juhul tekib inimeste vahel maagia.
Aga siis tuleb järgmine koolitus ja sa mõtled: „See oleks võinud vabalt olla video või interaktiivne juhendmaterjal.“ Kui koolitus on passiivne, hakkab mõte uitama. Tõeline võit on see, kui koolitaja oskab luua kaasava ja elava õhkkonna. Ja isegi siis võid mõelda, et tahaks teiste osalejatega veelgi rohkem mõtteid vahetada.
Õppijate vajaduste mõistmine
See on vaid üks näide võimalikust õpikogemusest. On selge, et koolitustel võib olla suur väärtus, kuid ainult siis, kui me tõesti mõistame, mida õppijad vajavad.
Meie Mindshiftersis alustame õppedisaini protsessi alati õppija vaatenurgast. Vajaduste analüüs on justkui esimene loogiline samm, mida astuda, kuid sageli pole vajadused hästi määratletud. Mõnele tähendab vajaduste analüüs lühikest jutuajamist kolleegiga, teisele põhjalikku uurimist ettevõtte ja kogu sektori kohta. Enamasti jääb see kuhugi vahepeale.
Aga kuidas on sinu puhul? Mida sa tegelikult teed, kui analüüsid vajadusi? Kas on mingeid olulisi teadmisi või mustreid, mis jäävad märkamata ja millel võiks olla suur mõju sellele, kuidas sa õpikogemusi kujundad?
Õpikogemuse disaini tööriistad (LXD)
Oleme loonud praktilised mallid kõigile, kes soovivad oma õpikogemuse disaini arendada – ole sa personalijuht, koolitusspetsialist, koolitaja või lihtsalt uudishimulik inimene, kes tahab sellesse maailma sügavamalt sukelduda.
Usume, et me pelgalt ei korralda koolitusi, vaid loome ruumi, kus õppimine saab juhtuda.
📥 Laadi alla tasuta tööriistad ja lase loovusel lennata!
Avasta uusi viise, kuidas õppijate vajadusi paremini mõista ja muuta kogu õpikogemuse disaini protsess kaasavamaks ja mõjuvamaks. Võib-olla tahad neid tööriistu jagada ka kolleegiga, kes murrab parasjagu pead oma koolitusvajaduse üle.
(Me kõik oleme sellist abi millalgi vajanud! 🙋♀️)
Mis saab edasi?
Püsi lainel, peagi jagame sinuga lugusid ja juhtumeid, milles näitame, kuidas need tööriistad päriselt töötavad.
Tahad rohkem teada?
👉 Liitu meie uudiskirjaga või kirjuta meile, kust sul king praegu õppimise ja arengu valdkonnas kõige rohkem pigistab. Saada meile kiri e-posti aadressil hi@mindshifters.ee.